петък, 7 август 2009 г.

моите 5 опорни точки на възпитанието -4

4. Да казваш "НЕ" на материалните желания на детето си.
Никога не съм допускала децата ми да се просмучат от материализъм. Въпреки трудностите, обвиненията и неразбиранията - научила съм се да казвам НЕ на материалните желания в къщи. Знаят, че не си позволявам да им купя всичко, което искат - независимо дали са били времена на оскъдица или на "изобилие". Знам, че се иска кураж да кажеш - Не, няма да ти купя тази или онази дреха, този или онзи софтуер, не защото не мога да си позволя да ти купя тези неща, а защото преценявам, че не са необходими.

Като човек, професионално ангажиран с пиара и рекламата отвреме навреме, ми е ясно, че детските желания са грижливо отгледани с помощта на стотиците и милионите евро, похарчени за телевизионни реклами. Децата ни се превръщат в хипнотизирани консуматори. Да, може да звучи обременено но няма да се дам на кампания срещу мен като родител. Не и със собствените ми камъни по собствената ми глава.

Няма коментари:

Публикуване на коментар