сряда, 26 август 2009 г.

и коментарите към темата за порното....

1. 0rth0d0x - звучи страшно
25.08 13:25
и май наистина е така :(
цитирай
Изтрий
2. hikari - но какво става с порното?!
25.08 13:33
Надявам се повече родители да прочетат внимателно редовете, които следват. В тях се опитвам да обясня защо този въпрос е толкова важен. Порното във всички негови разновидности представлява сериозна заплаха за нашите момчета. Дори еднократно излагане на тринайсет- до петнайсетгодишните на подобно влияние е достатъчно, за да се получи пристрастяване, от което няма да се освободят за цял живот. То е по-опасно от злоупотребата с кокаин и хероин. В ранна юношеска възраст сексуалният интерес не е толкова ясно установен. Той може да бъде пренасочен вследствие на ранни сексуални преживявания - желани или нежелани, или под влияние на порнографията. Нормално е едно момче да бъде стимулирано от образи на противоположния пол, но от всички тези гадости то може да се научи да изпитва удоволствие, когато наранява, прави секс с животни, с по-малки деца или проявява хомосексуално насилие. Много мъже, които са се поддали на перверзна сексуалност, търсят причината за своите желания в юношеските години.
цитирай
Редактирай | Изтрий
3. stix - Не е възможно да се избяга от сред...
25.08 13:36
Не е възможно да се избяга от средствата за масова информация, затова е необходимо да се наложи цензура, защото червените точки и така наречените предупредителни знаци само изострят интереса на децата...
цитирай
Изтрий
4. aroundus - К
25.08 13:38
Хуваво е ,че очите ти са отворени за този проблем.Повечето родители си мислят(или предпочитат да си мислят),че всичко е наред с децата им.Но не е.Защото масово се съвкупляват в ранна възраст,осовено момиченцата(13-14 годишни,дори и 12).Телевизията и интернет са пълни със секс и децата го поемат именно от там.Жалко,че малко родители виждат това.Поздрави!
цитирай
Изтрий
5. hikari - до стих
25.08 13:40
наше задължение като родители е да гледаме различни забавни програми с децата си, докато са още малки. онова, което виждаме заедно може да превърнем в урок, предназначен да ги подтикне към правилен избор, като пораснат. личният пример е незаменим. но нещата опират и до родителски авторитет и до лично присъствие - все част от мисията на родителя.
цитирай
Редактирай | Изтрий
6. hikari - до араунд ъс - к
25.08 13:42
поздрав и от мен млади хора! убедена съм че децата ни може да се съпротивляват, когато се опитваме да спрем мръсотиите и насилието, което се просмуква в техния свят, но разбират, че постъпваме правилно. Така се гради уважението и родителският авторитет.
цитирай
Редактирай | Изтрий
7. gothic - Уважението и родителския авторитет
25.08 14:01
се градят и по още един начин - като им покажем разликите между реалния и имагинерния тв и нет свят. Аз действам така. И мисля че е по-правилно....
цитирай
Изтрий
8. hikari - изисква се смелост за да възпитаваш тийнейджъри днес
25.08 14:10
да, готик, това е част от присъствието ни при децата ни. личността ни е най-добрият коректив на виртуалната а и реалната реалност, когато преминават границите на моралното, на човешкото, на красивото. случвало ми се е да изведа децата си от киното, насред филм, който първоначално съм преценила че става и в последствие - съм се разочаровала. изисква се смелост да спреш да гледаш нещо по средата. По-лесно е ако предварително си уточнил границите. децата разбират кога филмът преминава границите и разбират защо не искаш да чакаш нещата да се подобрят. в нашият случай отписахме парите, които бяхме платили като ценен урок - да внимаваме какво избираме когато отиваме друг път на кино...
цитирай
Редактирай | Изтрий
9. viki4ko - Почти съгласна НО...
25.08 14:22
Когато бях малка, баща ми ни пускаше телевизора за определено време. Минеха ли два часа примерно и го изгасяше! Изхвърлянето на тези уреди не е решение, защото те са навсякъде около децата ни. Ако вкъщи няма телевизор или компютър детето ми ще прекарва времето си у приятели или компютърни зали, което е по-лошият вариант! Просто му позволяваш да гледа латиноамерикански сериали, но слагаш часовника и когато пясакът изтече телевизорът се изключва! Според мен това може да бъде компромисно решение на проблема!:)
цитирай
Изтрий
10. hikari - до викичко
25.08 14:29
с интегрираната медия е достатъчно да има интернет - телевизия може да се гледа и в нета... въпросът е, че контролът колко и какво да се гледа можем да го осъществим само ако присъстваме ние лично или друг възрастен, на който можем да разчитаме в дома ни. Какво правим когато сме на работа? И няма подходящият възрастен, който да ни замести? Отговорът е - наистина да не си позволяваме да оставяме децата си сами в къщи. В това отношение и законът ни куца, но преди всичко - осмислянето за потенциалните опасности на които излагаме децата си на една мишка разстояние. не казвам че е лесно. Компромисен вариант е да осигурим заетост на детето - спорт, танци, езици, театър и пр. и пр., което пак е свързано със средства. но най-евтиното - да го пуснем пред сериалите, пък ние да си свършим работата често ни излиза скъпо и прескъпо...особено ако комбинира телевизия Планета с моден канал и досиетата хикс, примерно...говоря за моралната деградация.
цитирай
Редактирай | Изтрий
11. ploudinperper - Порното като парното.
25.08 14:33
Стане ли напечено - изключваш.
Децата и тв - общеване до 20 часа - до 15 годишнина.
цитирай
Изтрий
12. viki4ko - hikari
25.08 14:36
За съжаление имаш право, да не говори, че доста родители, които нямат време за децата си намират решение точно с телевизора или друго, което да отвлича вниманието им докато ги няма! Но защо не спорт, колкото и средства да ти трябват, нали за това работиш толкова време все пак?!:))) Жалко е, че всичко около нас се компютаризира и младото поколение губи интерес от природа, спорт та дори и приятели! Темата на поста ти е много хубава и те поздравявам за това! Надявам се повече хора да обърнат внимание върху иначе незабележимите проблеми, като този!:)
цитирай
Изтрий
13. kass - hikari
25.08 14:37
о, това е много сложна тема. Четене му е майката според мен, представите за любов и взаимност трябва да са ясни, има десетки книги включително и такива за секса, написани за деца. Децата трябва сами да отхвърлят порното като нещо неестетично и некрасиво, настройката им по тези въпроси трябва да се възпита. Опасявам се, че не можем да ги ограничим абсолютно, те ще намерят начин. Иначе да, и аз съм съгласна, никакви телевизори и компютри в детските стаи...
цитирай
Изтрий
14. hikari - до плаудинпепър - поздрав!
25.08 14:40
Ако обаче не дадеш алтернатива на изключеният телевизор, на петнайсетгодишния тийнейджър може да му дойдат всякакви музи! една добра идея - вдъхновена от по-горният коментар на Викичко е заедно да отидете в близкият парк и да потичате, да потренирате с топката в близкия училищен двор, или просто да се поразходите и да поговорите за нещата от живота...
цитирай
Редактирай | Изтрий
15. hikari - до касс - поздрав!
25.08 14:43
четене и коментиране. Но колко от родителите подбираме добра книга на децата си, прочитаме я лично и имаме какво да кажем. така е, допира до изкуството а защо не и - подтикването на детето да се занимава с изкуство променя мирогледа, светоусещането. и пак стигаме до личният пример...
цитирай
Редактирай | Изтрий
16. анонимен - училище
25.08 14:53
надявам се не пращаш децата на училище - там могат също да попият лоши знания - я теория на еволюцията, я математика. пък и контактът с други хора е вреден.
цитирай
Изтрий
17. hikari - до анонимен - отричащия еволюцията и математиката?!
25.08 14:59
какъв е проблема с еволюцията и математиката - наистина не разбирам?! ако ти е по удобно да вярваш че си произлязъл от дарвиновата маймуна - няма проблем, вярвай си. аз по-скоро вярвам ,че човекът от божие творение има шанс да стане на маймуняк. а математиката е гимнастика за ума. не мисля, че Бог е дал ума на душата за да закърнява. както се грижим за тялото си - с тренировки на стадиона или в доджото, така трябва да се тренира и ума на човека. колкото до общуването - то си е начин на живот. единствено бих се намесила по отношение на липсата на общуване с родителското тяло, но това си е изцяло моя територия...
цитирай
Редактирай | Изтрий
18. анонимен - 111
25.08 15:04
Ролята на родителите е да се противапоставят на всяка цена на анихилистичните амбиции на децата. Нужна е много енергия и постоянство да поведеш детето само да си изгради моралната основа на бъдещия си живот. Не ги оставяме да скочат с отворен чадър от терасата нали. Трябва да ги напътстваме. В различните възрастови групи трябва да се държим с тях по различен начин , но винаги трябва да бъдим авторитет, който да следват. Ако не ние то избран от нас.
цитирай
Изтрий
19. hikari - моралната основа не се гради от нищото, гради се от нещото
25.08 15:23
т.е. опираме до думите на Христос - да допуснем децата да стигнат до Него! ако ние не въплъщаваме с личния си избор християнските ценности как може да очакваме децата да изградят ценности, различни от тези, които са им най-достъпни - визирам ценностите на Азис и приятелки, а може би и на асасините...
цитирай
Редактирай | Изтрий
20. анонимен - проблемът е
25.08 15:27
че като ограничаваш достъпа до информация към детето го правиш маймуна. досега не е доказана връзка между видиотяването и телевизията/порнографията/компютърните игри.
а пък "всичко, което не бихме искали децата ни да виждат, влиза в съзнанието им, нецензурирано и непречистено. ", ми звучи като цитат от по-светлите времена на църквата - примерно великата инквизиция.или пък като реч на гьобелс.
цитирай
Изтрий
21. hikari - до словоблудстващия с информацията анонимен
25.08 15:34
няма що, върха на свободния избор е да седнеш да изгледаш садо-мазо докато си на кухненската маса на семейния телевизор с петнайсетгодишния си тийнейджър и да му доставиш правото на свободен избор - дали маме да пуснем садо-мазо между мъже или садо-мазо между кон и проститутка?
ако пък ти се облещи на среща, както ти, го правиш в момента, с претенциите си за либералност, да го помилваш по главата и да му кажеш: ооо, милото ми, ето ти картата ми а това е пинкода, отиди в кварталната порнотека и вземи нещо за душата. ако ти е скучно може да отидем заедно в истински публичен дом, там едни каки ще ти покажат изкуството на френската любов наживо... пък по-живо по-здраво, ако някой те упрекне че не си чел нито речите на Гьобелс, нито си разбрал че си живял, камо ли защо си станал родител...
цитирай
Редактирай | Изтрий
22. анонимен - това не е свободен избор
25.08 15:38
свободен избор значи да го научиш детето само да си филтрира информацията и да го оставиш да го прави. с чупене на телевизори и отнемане на компютър ще постигнеш точно обратният ефект. ще има да се чуди какво толкова хубаво има в забраненото.
цитирай
Изтрий
23. hikari - до анонимния - за свободата на избора
25.08 15:47
Зависи от възрастта на детето. Но ако на три годишно дете няма да ти хрумне да му дадеш правото да избира дали да скочи под трамвая или не, а го държиш здраво за ръката и не разчиташ на свободната му воля, така и на тийнейджър, който тепърва прохожда в живота не бива да му даваш достъп до информация, за която няма ясни критерии - за какво ще му послужи. Сексуалното желание не е игричка, и в реалния живот няма откъде да си вземеш допълнително кръв, и да заживееш втори живот както става в компютърните игри. С една дума - провалиш ли се на старта, рядко има втори шанс.
цитирай
Редактирай | Изтрий
24. анонимен - малко пресилено
25.08 15:50
Да изхвърлиш ТВ-то е страхотна идея или поне да го накараш да не прекалява, но съвсем да го отдалечиш от компютъра си е направо идиотщина.Все пак нашите деца повече от всеки един от нас ще ползват компютри като пораснат без значение в коя сфера на труда ще се реализират.Хубаво е просто да се покаже, че има време и за компютри и за разходки за спорт и за мотаене с приятели.Просто трябва морал да се възпита в децата, а това е трудно когато родителите са затънали в глупавата идея да се скъсат от бачкане за да осигурят по-добър живот на децата си.Кел файда, че имат собствен апартамент например ако не са имали родител до себе си през годините на израстване и не са усетили колко силно наистина са били обичани.
цитирай
Изтрий
25. анонимен - До автора
25.08 15:54
За съжаление, твоят пример е по-малко опасен от този на бавачката, която забавлява децата пред телевизора. Според мен не бива да се забранява достъпа на децата до телевизията, а разумно да се ограничава. Вместо да се чудиш как да повредиш тиливизора, не беше ли по-разумно да играеш с децата си и да се забавлявате заедно, за да предпочитат да не гледат телевизия. Не ти ли е хрумвало, че другите деца ще отбягват странното семейство без телевизор в къщи? Разумният баланс трябва да се търси във всичко.
Хубав ден и щастлив живот на всички!

Веселина
цитирай
Изтрий
26. mitternacht - стига глупости
25.08 15:56
ако от тука някой мъж, честно и сериозно каже, че не е гледал порно (ъъ... по вашето време имало ли е?) като пубер, много ще се очудя!
И надали някой от нас праска козички или души гаджето си в леглото... това са глупости!

Иначе телевизията е достатъчно вредна само заради чалгата и тъпите риалита... на компютъра можеш да избираш къде какво да гледаш!
цитирай
Изтрий
27. hikari - до анонимен - ползата от компютъра
25.08 15:58
не препоръчвам липсата на компютър от дома, това е наивистично и наистина вредно. А и от опит знам, че има обратен ефект - водила съм тези битки от а до я, от зората на интернетклубовете...Препоръчвам да няма личен компютър в детската, особено, когато в тийнейдж е нормално детската да се заключва отвътре!
Препоръчвам да има личен контрол от родителското тяло, ако компютрите са няколко и в мрежа - както е у нас . Препоръчвам да има вечерен час и след този час - да не се ползва нета. Как да се постигне? и без средствата на Гьобелс е възможно!
цитирай
Редактирай | Изтрий
28. hikari - до Веселина
25.08 16:04
Винаги когато един родител е у дома, няма нужда от повреждане на телевизора. За съжаление на сто процента родителско присъствие в къщи е илюзия в ситуацията, в която се намират по-голямата част от семействата в България. Когато бавачката избере латиносериал - казваме си - какво толкова? нали няма да си извадят очите. Е, моята летва е вдигната по-високо. Не ми стига да отгледам физически здрави млади хора, но куфеещи на кючеците на Азис и мелодраматично хленчещи за несправедливостите на съдбата. Сурово е възпитанието, което са получили децата ми, но не могат да се оплачат че им е липсвало духовно присъствие.
цитирай
Редактирай | Изтрий
29. анонимен - т.е.
25.08 16:05
хлапето може да стои заключено и да чете плейбой, но не и да гледа онлайн вариантът му? и какво значи родителски контрол в този случай - перманентно следене на трафика или периодично изскачане иззад гърба му с викове "какво правиш?".
цитирай
Изтрий
30. hikari - до митернахт
25.08 16:09
не казвам, че Плейбой си няма аудитория. и още как. Но се притъпяват сетивата. Мъжете трябва да опазват сетивността си за любимата жена. А това, на което ви учи порното е че жената е безлична, безименна вулва. съжалявам за арогантния език, но в това е разликата за нас жените. порното е принизяващо.
цитирай
Редактирай | Изтрий
31. hikari - до анонимен - плейбой - книжно тяло..
25.08 16:13
Е, ако мишката вместо книжката е изяла Плейбой, какъв ми е проблема?! Когато мъжки и женски проститутки опосредстват сексуалния екстаз на тийнейджърите - за какво ли познание на любовта става дума? Плейбой може да послужи за учебник по анатомия според някои от най-разпалените порнозащитници май?!
цитирай
Редактирай | Изтрий
32. анонимен - е хайде сега
25.08 16:14
не съм видял в някой порнофилм набито точно такова послание, но както и да е. а и в случая говорим за деца - каква любима жена - тя е някъде в далечното бъдеще.
цитирай
Изтрий
33. анонимен - книжката
25.08 16:18
е ако мишката вместо книжката е изяла плейбой вината определено ще е в родителите, че не са се сетили да и покажат книжката. само че до момента в разговорът не е ставало дума за четене на книги. само за ограничаване.
цитирай
Изтрий
34. pnp5q - До анонимен 20, който каза:
25.08 16:20
"досега не е доказана връзка между видиотяването и телевизията/порнографията/компютърните игри."
Учудващо е как с Вашия неограничен достъп до информация сте толкова назад с... информацията. :D Може би все пак се ограничавате САМО до сериали? ;)
цитирай
Изтрий
35. gothic - да, готик, това е част от присъст...
25.08 16:20
hikari написа:
да, готик, това е част от присъствието ни при децата ни. личността ни е най-добрият коректив на виртуалната а и реалната реалност, когато преминават границите на моралното, на човешкото, на красивото. случвало ми се е да изведа децата си от киното, насред филм, който първоначално съм преценила че става и в последствие - съм се разочаровала. изисква се смелост да спреш да гледаш нещо по средата. По-лесно е ако предварително си уточнил границите. децата разбират кога филмът преминава границите и разбират защо не искаш да чакаш нещата да се подобрят. в нашият случай отписахме парите, които бяхме платили като ценен урок - да внимаваме какво избираме когато отиваме друг път на кино...



Не точно това имам пред вид. Ако телевизора може да се изключи, а от киното да се излезе, с реалността не става точно така. Просто номера е децата да се научат да не апликират видяното по тв или в нета в реала. И друго има. В един момент и аз излязох на улицата и се пооткъснах от влиянието на родителите си. Правил съм и неща с които днес не се гордея, но не бих се отказал от тях. Но, когато се втурнах на улицата, вече бях научен от баща ми кое е добро, кое е лошо, какво може и какво не може. Изключването на телевизора води в погрешна посока....
цитирай
Изтрий
36. hikari - до анонимен - набитите послания
25.08 16:20
се реализират в живота ни. включително разбиват семействата ни. жената копнее да бъде обичана по изключителен начин, мъжът - също има нужда от интимна чистота. няма място за порно в сексуалния живот на хора, които си принадлежат изцяло.
за децата - особено за тези, които започват половия си живот на 12 е пуснат този пост, за тяхното сексуално възпитание с или без порното иде реч...
цитирай
Редактирай | Изтрий
37. анонимен - не съм съгласен
25.08 16:24
порното си пречи само на пуританите.
@pnp5q - телевизия на практика не гледам и къде собствено е доказателството - наистина съм го пропуснал.
цитирай
Изтрий
38. hikari - до анонимен -33
25.08 16:25
прочети коментара на Касс - по-горе. стана дума и за книги и за коментиране. колкото до ограничаването - то е част от правата и задълженията на родителя. не е никакъв родител този, който не може да каже НЕ на детето си, когато се налага.
цитирай
Редактирай | Изтрий
39. hikari - до готик
25.08 16:27
има стара приказка по повод грешките...
има хора, които се учат от собствените си грешки, а има и такива, които се учат от грешките на другите. ще сме успели като родители ако успеем да предпазим децата си поне от част от нашите грешки. те че ще си натрупат техни , това е живота!
цитирай
Редактирай | Изтрий
40. hikari - до анонимния - позволяващ си обиди
25.08 16:33
виж какво, този блог е моя територия. както виждаш има модерация на коментарите. изобщо няма да допусна да мърсуваш тук. не си хаби ругатните, виж какво хубаво време е навън, излез дишай въздух и си живей живота.Ела
цитирай
Редактирай | Изтрий
41. анонимен - точно един
25.08 16:35
коментар и той леко странен - какво точно е "неестетичното и некрасивото".
колкото до казването на "НЕ" - ок, съгласен съм, че се налага, но ограничаването на достъп до информация определено не спада към тези случаи.
научи го да чете, дай му достатъчно голяма библиотека и да се оправя само
цитирай
Изтрий
42. hikari - до анонимен - 41
25.08 16:41
неестетично и некрасиво можеш да идентифицираш на практика, като си пуснеш което и да е порно, повярвай ми.
до подобен род информация не ти трябва да допускаш малолетни и непълнолетни та дори и това да доведе до пренаписването на американската конституция.
и в големите обществени библиотеки има интернет - т.е. свободен достъп до порнофилми.
за по либералните родители - порно може да се консумира и направо от джиесема.!
КРИВОРАЗБРАНА ЦИВИЛИЗАЦИЯ!
цитирай
Редактирай | Изтрий
43. romantics - ами вероятно тези мерки биха пом...
25.08 17:02
ами вероятно тези мерки биха помогнали...но ми се струват леко крайни...като децата са малки, да, тогава ще излизат и ще си играят, но като порастнат, ако им отнемете телевизорите и компютрите, или дори просто да контролирате децата, това би ги изтормозило психически. замислете се. всички от компанията на децата ви имат телевизори и говорят за последният епизод на някое си предаване, а вашите деца как ще се включат в разговора? "не ми разрешават да гледам телевизия"?!? или пък както сега всички си чатят по скайп, като ви питат детето как му е скайпа, то как ще отговори? че няма компютър ли?
идеята не е особено добра. просто трябва контрол...но и мярка...
цитирай
Изтрий
44. gothic - ами вероятно тези мерки биха пом...
25.08 17:09
romantics написа:
ами вероятно тези мерки биха помогнали...но ми се струват леко крайни...като децата са малки, да, тогава ще излизат и ще си играят, но като порастнат, ако им отнемете телевизорите и компютрите, или дори просто да контролирате децата, това би ги изтормозило психически. замислете се. всички от компанията на децата ви имат телевизори и говорят за последният епизод на някое си предаване, а вашите деца как ще се включат в разговора? "не ми разрешават да гледам телевизия"?!? или пък както сега всички си чатят по скайп, като ви питат детето как му е скайпа, то как ще отговори? че няма компютър ли?
идеята не е особено добра. просто трябва контрол...но и мярка...



Точно казано. Мойто синче започна да посядва на компа още преди около година, значи на четири и половина. На разни детски игрички. Първоначално аз го ограничавах като време. Сега той сам го прави. Контрола е правилен, когато контролирания не го усеща. Иначе срещу него се заражда противодействие...
цитирай
Изтрий
45. hikari - до романтикс
25.08 17:12
добре ми е познато това, което споделяш, защото многократно сме водили тези разговори с дъщерите ми. вярно е, че част от темите за разговор се намаляват - но се компенсира с добри актуални филми. по отношение на музиката не поставям ограничения - освен едно - у нас не се слуша чалга. въпреки че имам класически музикант в къщи, музиката, с която отраснаха е моята музика - метъл. покрай децата си пробвам да слушам чилаут. разбира се - слушаме джаз, класика. слушаме и гледаме такива клипове. т.е. още една тема за разговор, която тийнейджърите ми си имат безусловно. телевизия, ако поискат могат да гледат в нета, нямам наблюдения да им липсва или да имат потребност да го правят, но говорим за битка, която е спечелена от мен - един на нула, в детската възраст, когато още воайорството и ексхибиционизма с бай брадър не бяха на мода... скайпа, хм. не ми е лесно. тук е с променлив успех, честно казано. все пак има вечерен час. не винаги го спазват, но не е като да не се съобразяват. не казвам че винаги е доброволно. но поне със сигурност се знае, кое е редно и кое не. поздрав.
цитирай
Редактирай | Изтрий
46. hikari - до готик
25.08 17:15
имаш дълъг път за вървене! на пет светът не е като на петнайсет ... поздрав!
цитирай
Редактирай | Изтрий
47. gothic - Да,
25.08 17:26
но на петнайсет светът е донякъде такъв, какъвто го заложиш на пет...Поздрав :)
цитирай
Изтрий
48. hikari - до готик - и ти си прав!
25.08 17:33
но и романтикс има право. на петнайсет вече е много важна средата, приятелите, групата, стадото. знам, че си меломан, така че не ти казвам нищо ново като споменавам за тийн-стадата според музиката, с която се идентифицират. музиката е важна! затова толкова често споменавам роднините на чалгата...
цитирай
Редактирай | Изтрий
49. gothic - А,
25.08 17:38
при нас е рок! Когато при смяна на каналите се премине през чалгаджийския (никога негледан), младока прави кисела физиономия. И разправя че момиченцата в детската са тъпи чалгарки...
цитирай
Изтрий
50. hikari - до готик-
25.08 17:41
все пак има ефект - родителското присъствие! важно е за самоидентификацията по-късно...
цитирай
Редактирай | Изтрий
51. aroundus - WR
25.08 18:35
Съжалявам, но няма как да се съглася. Глупаво е.

Християнско семейство сте, нали ? Христос е бил 40 дни в пустинята, изкушаван от дявола, нали? Не можеш да спасиш децата си от изкушенията. Не можеш да ги криеш от мазнотията и гнусотията в света. Не така се възпитават хора. Просто им покажи кое е редно и кое не е. Така те сами ще сменят канала. Но да очакваш да знаят какво е редно, без да познават нередното, е прекалено наивно. И ще свърши зле.
цитирай
Изтрий
52. hikari - здравей араунд ъс - WR
25.08 18:44
прав си за изкушенията, те не спират в деня, в който човек осъзнае вярата си в Христос. след като низвергнатия си е позволил да изкушава Христа, т.е. Бога, колко по-уязвим е човекът. не съм толкова несмирен родител, че да не осъзнавам че без помощта на Бога е невъзможно да се осветли душата на когото и да е било от нас. То затова Исус е казал - Аз съм Пътят, Истината и Живота. Но често, децата знаят кое е редно и пак биват изкушени. Както и възрастните. а понякога познанието на нередното струва много, да не кажа всичко. Как да се намери баланса между свободата на децата и родителската отговорност? няма готови отговори, няма универсални рецепти, няма лесни решения. то ако беше така всеки щеше да бъде изряден родител. не казвам че аз съм такъв. пътят ми е осеян с грешки но и с безрезервна любов. и ти казвам, приятелю, любовта си има своите начини да развърже и най-затегнатите възли. а иначе възрастните хора казват - като се обърне колата - пътища много!
цитирай
Редактирай | Изтрий
53. hikari - до араунд ъс - WR
25.08 18:49
как мога да бъда безразлична към темата, когато живея сред млади хора, обезверени, обезсърчени и отчаяно търсещи разбиране. не е псевдохристиянски морал а моралът на човек, който е опознал много аспекти на живота. на родител, който се е преборил с много от сенките, пред които сега се изправят други родители и деца... ако си мълча, това е подло. ако си кажа - е, моите деца пораснаха вече, моите рани получени в битките зараснаха - другите да му мислят, нима ще съм научила нещо от живота си?
цитирай
Редактирай | Изтрий
54. aroundus - WR
00:22
Възрастните хора говорят много глупости. Християните също. Но това не е важно сега....

Важното е, че давате съвети, които няма да помогнат, дори от християнска гледна точка. Ако децата ви стоят в саксия 20 години, после ще са като невидели(защото ще са невидели). Тогава ще усетят всичките изкушения и няма да могат да им се противопоставят, защото няма да имат никаква резистентност към тях. Никаква воля. Нищо. И това, защото вие не сте им позволила да натрупат такава.

Извинявам се, ако съм ви засегнал лично. Не това е целта ми.
цитирай
Изтрий
55. hikari - няма друга гледна точка освен гледната точка на любовта
11:37
съветите са само отправна точка за да се замислим като родители. повтарям готови отговори няма. а и моята цел не е да се правя на месия. има си Месия, Спасител и това е Исус Христос. Но ако родителите не вземат овреме отношение за това, което опитват децата им, може да дойде ден, да няма какво да спасяват. резистентност към злото? Дете, 17 години съм пушила цигари. повярвай ми, опитването не помага да изградиш съпротивителните си сили. по-скоро - те кара да се увлечеш да обслужваш перцепциите си, докато в един момент не ти останат сетива за чистото в случая с цигарите - чувал ли си в планината някой да казва че бърза да запали цигара защото въздухът му е много чист? на мен ми се е случвало. порното, както и всеки друг порок само ви ограбва. не разширява опитността ви. освен ако смисълът наистина не е от божие творение да се преобразиш в чалгопитек. поздрав
цитирай
Редактирай | Изтрий

Няма коментари:

Публикуване на коментар